Vanliga frågor

Se frågor som ofta ställs till oss nedan. Är din fråga inte listad? Ställ sedan in detta genom att kontakta oss via kundtjänst .

Beställning och leverans

När kan jag förvänta mig min beställning?

Din beställning kommer att behandlas inom 1-3 dagar efter att beställningen har lagts. Därefter tar det ca 1-3 dagar innan beställningen skickas. Total leveranstid från tidpunkten för leverans tar cirka 7-14 arbetsdagar till Sverige.

Under semesterperioden kan leveransen ta några dagar längre. Ta då hänsyn till en maximal leveranstid på 20 arbetsdagar. Alla beställningar är fullt försäkrade. Vi använder välkända internationella transportörer för att säkerställa att din beställning levereras säkert.

Jag beställde flera produkter men fick bara en, hur är detta möjligt?

Vi samarbetar med olika leverantörer, så du kan få dina produkter vid olika tidpunkter. Om en vara saknas får du även resten av din beställning efter några dagar.

Jag har fortfarande inte fått min beställning efter förväntad leveranstid, var är den?

På grund av hektiska tider kan det hända att en beställning blir försenad och kommer senare än beräknat. Kontrollera statusen för din beställning på vår ' Spåra din beställning '-sida för att se hur långt din beställning är. Om du fortfarande inte har fått något 3 dagar efter beräknad leveranstid, vänligen kontakta oss via kontaktsidan .

Hur spårar jag min beställning?

Du kan spåra din beställning via vår Spåra din beställning-sida . Ange din e-postadress här och sedan beställningsnumret på din beställning. Detta är ett 4-siffrigt nummer (t.ex. #1800). Ange ordernumret utan #-symbolen.

Observera att det kan ta några dagar innan spårningsinformationen uppdateras.

Vad är fraktkostnaderna?

Vi erbjuder GRATIS frakt för beställningar av alla produkter i vår katalog till Nederländerna och Belgien .

Till vilka länder levererar du?

Vi levererar till Sverige. Vill du beställa från ett annat land? Då är detta möjligt, men kontakta oss först då fraktkostnader kan tillkomma. Leveranstiden kan också vara lite längre.

Måste jag betala för importkostnader?

Nej, du behöver inte betala importkostnader. Om du oväntat får en faktura för importkostnader, vänligen kontakta oss via kontaktsidan så att vi kan återbetala dessa kostnader till dig.

Kan jag returnera min produkt?

Ja, det kan du.* Om du inte är nöjd med en beställd produkt kan du returnera den inom 14 dagar genom att följa returprocessen på vår retursida. Rapportera först din returförfrågan till oss via kontaktsidan innan du skickar den.**

*Returer för personliga produkter är dock inte möjliga.

**Den lagliga ångerfristen på 14 dagar gäller inte för B2B-kunder (Business to Business). Allmänna försäljningsregler gäller. Avbeställningsreglerna för företagskunder finns i våra villkor.

Kan jag avbryta min beställning?

Ja, det är möjligt. Var snabb för om produkten redan har skickats är detta inte längre möjligt. Vänligen kontakta oss via kundtjänst så snart som möjligt så att vi kan avbryta beställningen. Vänligen gör det inom 1 dag efter din beställning.

Kan jag ändra min leveransadress efter att min beställning redan har gjorts?

Angav du av misstag fel adress när du beställde? Vänligen rapportera detta fel till kundtjänst så snart som möjligt så att vi kan rätta till det. Om beställningen redan har skickats kan vi tyvärr inte längre ändra adressen.